......................................................................................................
Az oldalon található fotók nagy részét én készítettem a kertünkben,többit a NET-en találtam...
......................................................................................................
Mi minden érdekel igazán?Mit csinálok szívesen?
Most ha így hirtelen fel kellene sorolnom akkor azt mondhatom,hogy érdekel a fotózás,gasztronómia,utazás,zene,mese,képszerkesztés,kézikötés,varrás
Kreatívkodás:legyen az porcelánfestés,szalvéta technikával való foglalkozás,gyöngyözés.
Az a baj,hogy annyi időm nincs,hogy mindenbe "bele tudjak kóstolni".
De ezek közül a dolgok közül jó pár megtalálható weboldalaimon vagy itt,a blogjaimban.
......................................................................................................
..............................................
*Weboldalaim*
-
ÚJ:kreatív-sarok-
-100csillag-Mesebarlang-Kötés mindenkinek-
..............................................
-Marybellgyerekruha -Zenoygyöngy-
..............................................
.....................................................................................................
FELHÍVÁS!!!
További blogjaim elköltöztek-2013.aug 15-i időponttal
az új weboldalamra http://kreativ-sarok.gportal.hu
,
ahol szívesen látok minden kedves érdeklődőt rengeteg friss tartalommal.
Érdemes lesz gyakran benézni...
......................................................................................................

2011. október 16., vasárnap

*Hulla fáradtan

Tegnap,és ma is kint voltam a kertben végre mindent "téliesítettem"...
Nemrég az egyik csomagküldőtől rendeltem néhány "szépséget" a kertünkbe:
cseresznye,citrom,eper,áfonyák,málnák,hóvirág,nyári tőzike,nárcisz...
Vettem néhány óriás cserepet,virágföldet,és tegnap elültettem a növények nagy részét...
Ma folytattam végre,és megcsináltam a "cserjést",ahová reményeim szerint újabb álmomat szeretném megvalósítani...
/Szeretném ha lenne egy kisebb tavunk,benne egy bambusz himba,a tóban pedig az a szépséges tavirózsa amit még a tavasszal rendeltem egy tavirózsákkal foglalkozó cégtől...
A földet "felfrissítettük" Patrikkal,ő kiszedte a régi "vízi edényt",kiásta a földből,a lyukat betemettük,szépen el is rendeztük...
Ezután nem tudom,hogy hány kukás zsák látta kárát,de elkezdtem őket szétvagdosni,és azokkal fedtem be a "cserjést"...
Azért,hogy a zsákok ne szálljanak szana széjjel tettem rájuk bontott téglákat amik még akkor kerültek egy kupacba amikor lebontattam a "melléképületeket"...
Most már csak valami dekorációs holmi kéne /kavics vagy fenyőkéreg/,hogy ne látszódjon a zsák...
"Eperlandet" is átalakítottam teljesen...
Ami tavaly volt eprünk annyira "szétszaladt" a földön,hogy már nem az eredeti helyén volt,így egy kicsit "ráncba" kellett őket szedni...
Minden epret lefűnyíróztam még szeptemberben...
Tegnapra annyi munkát hagyott csak,hogy a hajtásokat kiszedegettem a földből /felástam,gereblyéztem/,és szétültettem mindet...
Nagyon sok lett megint...
Azt olvastam/hallottam is,hogy úgy nem gazosodik az eper ha fóliát rakunk a palánták alá ültetés előtt...
Most úgy ültettem be,hogy leterítettem a fóliákat,a lyukakat a palántáknak kiszúrtam ültetőfával,aztán sutty,bele az eprek...
Belocsoltam őket,és már várom/várjuk,hogy szépen megnőjenek...
Azok az eperpalánták amik a csomagküldőtől érkeztek külön helyre kerültek "eperlandben"...
Érdekesek ezek az új palánták,még egy szem eper,és egy virág is van az egyiken...
A cseresznyét is "eperlandbe" ültettem ki,mert azt írták,hogy napos fekvésre tegyük...
Így hát a kert napos "oldalára" tettem...
Rendeltem még egy nagyon szép japán fűzt,amit szintén tegnap ültettem el...
A málnákat is a virágokkal együtt kiültettem a kertbe...
A hóvirágok,nárciszok,tőzike mind-mind a törpemeggy cserjék alatt kaptak helyet...
Mennyi munka,de megéri,mert imádom csinálni,nagyon szeretem amikor a gyerkőcök örömmel keresik,nézik a virágokat,növényeket a kertünkbe...
Olyan fura,hogy nagy hely lett,nincsenek már meg azok az "ócska,romos" épületek...
Olyan,mint ha nem is lett volna...
Végre tudjuk szépíteni a kertet is...
Jövő hónapban jönnek a gyümölcsfák,és a szőlők amiket egy "őstermelőtől" rendeltem...
10szőlőtőke,8 gyümölcsfa...
Nem tudom minek rendeltem ennyit,de talán azért,hogy ne kelljen állandóan a boltban venni,hanem csak ki kelljen menni a kertünkbe,és azt szedjük le ami megtetszik...
Nem akartam,hogy a boltos néni válassza ki neki melyik tetszik...
Imádja az egész család a gyümölcsöt,és ha van hely,még ha nem is nagy,de legalább akkora,amit tudunk "hasznosítani"...
Már csak a fólia "váza" alatt kell rendet tenni,mert "dzsungelország" van benne...
Pár éve a fólia alatt lévő területet férjem felásta,a gyerkőcök meg hagymát ültettek,borsót vetettek bele...
Amikor minden beérett örömmel szedtük le...
Aztán jött a palántázás szezonja...
Én is vettem paprikákat,paradicsomokat,de amikor már gyönyörűen kezdett minden beérni jöttek az esőzések,és oda lett minden...
Majdnem elsírtam magam nem csak azért,hogy milyen sokat dolgoztunk,és nem lesz semmi,de annyira vártuk,hogy megkóstoljuk a "házi kiskert" finomságait mégsem lesz lehetséges...
Sajnos azóta sem próbálkoztunk semmi kiskerti termesztéssel...
Így inkább marad a virágok nevelgetése néhány gyümölcsfával...
A fólia "vázát" már legalább négyen akarták elkérni maguknak,de nem adtam oda,mondván,hogy "jó lesz majd valamikor valamire"...
Most pont jó lesz terveim megvalósításához...
Mivel nagyon jó helyen van,a nap éri,a szőlőknek ideális "lakótér" lehet a fólia körül...
Nem lesz a föld megművelve,ezért arra gondoltam,hogy a fólia "váza" alá vágatok egy lapot,lefestem,és kirakom mozaik kövekkel,csempével ami fagyálló...
A szőlők reményeim szerint hamarosan "élő tetőt" fonnak majd a fólia vázára,és ideális helyet kapunk egy kerti asztalnak,és padoknak,hogy bármikor,amikor itt lesz a jó idő ki tudjunk alá ülni vagy játszani...
Még csak azt kell megnéznem,hogy hogyan kell a fára megcsinálni a "mozaikozást"...
De már látom magam előtt,annyira szeretném megvalósítani,hogy ha már itt lenne a tavasz neki is állnék rögtön...
Addig pedig utánaolvasok mit hogyan is csináljak,hogy tényleg olyan legyen amilyet elképzeltem magunknak...
Kerti sütögetőt is láttam a NET-en rengeteget,én is elképzeltem nagyon szépeket,de aztán arra gondoltam,hogy lehet olcsóbb megoldás is,mint ami épített,és persze méregdrága...
Hét végén ahogy pakolásztam a kerti szerszámok között megint a kezembe került egy nem tudom milyen célra szánt vas keret...
Ha már van,akkor lehet a kerti sütögetőnk úgy,hogy csak egy tepsi vagy sütőrács kell még hozzá,néhány bontott tégla aljának,meg persze egy rozsdás keretre való festék,aztán jöhetnek is a finomságok...
Már alig várom...
Mennyi mindent tud az ember improvozálni,ha meg akarja valósítani álmait...
Most pedig jöjjenek a képek...
-sziklakerti növények-magnóliák-kőrózsák-
-eperland /új eprek/-eperland csücske-eperland-
-cserjés 1.-cserjés 2.-cseresznye-eper-almafa-
-citrom-áfonya 1.-áfonya 2.-
-áfonya 3.-áfonya 4.-
Gyorsan még egy fotó amit a NEt-en találtam,egy emeletes epertelepítés...
Nagyon tetszik ez a helytakarékos megoldás...
Ha kevés lesz majd nálunk is a növényeknek a hely biztosan kipróbálom...
Még ilyet nem láttam sehol...

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...