......................................................................................................
Az oldalon található fotók nagy részét én készítettem a kertünkben,többit a NET-en találtam...
......................................................................................................
Mi minden érdekel igazán?Mit csinálok szívesen?
Most ha így hirtelen fel kellene sorolnom akkor azt mondhatom,hogy érdekel a fotózás,gasztronómia,utazás,zene,mese,képszerkesztés,kézikötés,varrás
Kreatívkodás:legyen az porcelánfestés,szalvéta technikával való foglalkozás,gyöngyözés.
Az a baj,hogy annyi időm nincs,hogy mindenbe "bele tudjak kóstolni".
De ezek közül a dolgok közül jó pár megtalálható weboldalaimon vagy itt,a blogjaimban.
......................................................................................................
..............................................
*Weboldalaim*
-
ÚJ:kreatív-sarok-
-100csillag-Mesebarlang-Kötés mindenkinek-
..............................................
-Marybellgyerekruha -Zenoygyöngy-
..............................................
.....................................................................................................
FELHÍVÁS!!!
További blogjaim elköltöztek-2013.aug 15-i időponttal
az új weboldalamra http://kreativ-sarok.gportal.hu
,
ahol szívesen látok minden kedves érdeklődőt rengeteg friss tartalommal.
Érdemes lesz gyakran benézni...
......................................................................................................

2012. október 31., szerda

*Szőlők,fa,rózsák,egyebek

Ma jól kezdődött a napom!...
Elterveztük a középső gyerkőccel,hogy mivel hétfőn ovis fotózás lesz, és hát jó lenne egy új ruha ezért csinálunk egy csajos délelőttöt...
Így hát bementünk a közeli kisvárosba (igaz nekem egy tüdőszűrő papírt is el kellett volna hoznom,de sajnos pont ma csak déltől lettek volna,és mi meg 10 körül értünk be),így hát maradtunk a vásárlásnál...
Mikor a tüdőszűrőn voltam nagyjából úgy 2 hete egy nagyon helyes kis rakott szoknyát láttam a kirakatban amit lelki szemeim előtt már láttam is a csajszin...
Most meg hazafelé jövet nem találtam sehol sem...
Azt hittem elvitték...
Aztán előre-hátra sétálgattunk,amikor beugrottunk egy babás-népművészeti üzletbe,és mikor kimondtam,hogy mit keresek az eladó hölgy felett megláttam a szoknyánkat,(mert hát csak a miénk lehet)...
Mérete is pont jó volt,így gyorsan megvettük...
Utána elindultunk valami klassz kis felsőt keresni,és véletlenül egy ruhás üzletben találtuk magunkat ahol nagyon szép felsőt sikerült választanunk a szoknyához (persze kellett még kesztyű,mert hercegnős,egy bélelt naci,mert itt a hideg,és egy nagyon szép fehér harisnya a blúzhoz,és az előtte megvásárolt szoknyához...
Így hát nem maradt más hátra,mint mivel mindketten nagyon megéheztünk beugrottunk az egyik étterembe,hogy hozzunk haza a családnak egy kis ebédet amit csak meg kell majd melegítenünk...
Nagyjából 3/4 12-re értünk haza,és az ebéd is asztalra került mire harangoztak...
(Ilyen gyorsan sosem sikerült még elkészülnöm egy ebéddel sem)...
Erre mondaná nagyfiunk,hogy "XD"...
Még ahogy végeztünk az ebédvásárlással mivel holnap már kimegyünk a család elhunyt tagjaihoz a temetőbe gyorsan választottunk 4 cserép krizantént (igaz csak kettő kellett volna,de gyönyörűek voltak,így 4 lett belőlük),illetve vettünk 4 mécsest is...
Felpakolva a nagy bevásárlás után hazajöttünk,megebédeltünk,és átnéztem milyen növényeket is hozott reggel a futár az egyik növényküldő cégtől...
Jött a csomagba 4 rózsa,1 málna,egy körte duo,néhány eperpalánta "Sugar-baby"...
Már csak el kell majd ültetnem a 4 napos ünnep valamelyikén...
Pár napja két csomagot hozott a futár:az egyik csomagban 4 törpe vérszilva jött, a másikban meg 27 szőlőtőke...
Ezek is várnak arra,hogy elültessem őket...
Jó lett volna rögtön a megérkezésük után elültetni,de sajnos mivel nagyon gyenge voltam egy hasmenős-hányós vírus miatt így nem csináltam a pihenésen kívül semmit,csak amit amúgy is meg kellett csinálnom...
Most már végre ennyi pihenés után nekiállhatok a kerti munkáknak,mert a csobogó is arra vár,hogy téliesítve legyen...
Azért az feldob egy kicsit,hogy az időjárásról jót mondtak erre a hosszú hétvégére,és ha tényleg úgy is lesz akkor biztosan "utolérem majd magam"...
Ahogy nézegettem a szőlőket az jutott eszembe,hogy hová a csudába számoltam ilyen sok szőlőt?
De máskor is így jártam más növényekkel...
A törpe vérszilvák mennek az utcafrontra,mert ki lettek vágva az előttünk lévő tuják vagy mi a csudák,amik már annyira pocsékok voltak mindenhogy (potyogtak,le voltak vágva a tetejei,mert felettük vezetékek vannak),hogy mostanra "érett meg" a kivágásuk...
Így hát valami szépet,nem túl nagyra növő (max. 3m),gyorsan növő színes levelű valamit kerestem a NET-en mire ezeket választottam...
(Pont nekünk valóak ezek a növények)...
A szőlőkkel egy kerti "kiülőt" szeretnék árnyékolni,egy fedett homokozót,egy gyerekjátszót,egy terasz elejét,és egy ronda kerítést szeretnék majd vele eltakarni...
Ehhez számoltam ezt a mennyiséget...
Persze ez csak terv egyelőre,majd amikor már nekiállok ásni,kiásni a szőlők helyeit akkor látom csak igazán,hogy jó döntés volt -e a sok szőlő...
Próbáltam úgy összeválogatni,hogy ha árnyékolásra használom akkor ne legyen "méhszerető",lehessen alatta akár játszani vagy akár csak pihenni is...
Így a semleges ízűeket választottam oda bízva abban,hogy hamar nagyra nőnek majd,és díszítik a nekik készített helyeket...
Gyerekkorom kedvence volt egy apró szemű,nagyon édes,augusztus közepén érő szőlő amit sikerült szintén a listámba venni,meg is rendeltem,remélem a családom is imádni fogja majd...
Az a baj,hogy még mindig van tisztításra váró terület a kertünkben,amit meg kell csinálni olyan gyorsan ahogyan csak az idő,és energiánk engedi majd...
Szeretnék egy "igazi sütögetőt" is,mert egyre jobban látom azt,hogy a gyerkőcök is imádnák,férjem tesója,és én is...
A sütögető a kert dísze is lehetne,de ami most van az igazából egy dekorációs célt szolgál még amit nagyfiunk rakott a kert egyik részébe...
Annyira aranyosak voltak amikor azt játszották a kicsikkel,hogy szalonnát sütnek...
Igazából találtam is egy nagyon szép,téglával rakott sütögetőt amit elfogadnánk itthon szerintem mindannyian már csak le kéne beszélni az építővel a részleteket...
Annyira,de annyira beleszerettem a kép alapján,hogy ezt is látom már lelki szemeim előtt...
Tervezem még a kis árnyékolt pihenőt megcsinálni...
Ehhez már nagyjából kész egy 2mx2m-es terület bontott téglákkal elkerítve,murvával megszórva,de kicsinek látom,és inkább mérek még,rakok hozzá "területet",hogy legalább 3x3-4m-es legyen,hogy el lehessen rajta férni...
A barkácsolós részét sajnos nem tudom megoldani csak asztalossal,mivel inkább úgy vagyok vele,hogy "szaki" csinálja,mert az a biztosabb...
Minden mást szívesen megcsinálok,variálok ahogy csak tetszik,de az ilyen barkácsmunkára inkább fizetek (nem kis összegeket),de hát ha szeretném,hogy legyen akkor inkább így intézem...
Van 2 régi "nagyanyám asztala" amit elkezdtem átalakítani,hogy legyen a kicsiknek kint az almafa árnyékában valami masszív "rajzolgatós" asztaluk...
Ezt az asztalt tervezem "feldobni" valami egyedi dologgal...
Ehhez találtam olyan megoldást,hogy csempézem az asztalt a csiszolás után,a csempére fóliát ragasztok,amire előzőleg képeket fogok majd rányomtatni,és,hogy masszív legyen a minta még le is lakkozom a csempéket...
A csempéket pici,apró,színben hozzáillő picike darabokkal egészítem majd ki...
Ebből a felsorolásból a csempék megvannak,a minták nagyjából megszerkesztve,a csiszolópapírok várnak soraikra,a picike csempék szintén várnak a végleges színükkel a megrendelésre,amihez ki kell pontosan számolnom,hogy hány darabra lesz is igazából szükségem...
Ezekhez ragasztó,lakk,fólia,fugázó még nincs meg,ezeket is meg kell rendelnem hamarosan...
Az árnyékolt kiülő helyét nézve több variációt is próbáltam átgondolni hogyan legyen majd...
Szerettem volna füvesítettet,de inkább kevesebbet vágnék,ha lehet...
Volt murvával megszórt,ami jó,jó,csak azért ha nincs alatta semmi olyan anyag ami a gazokat nem engedi át, akkor nagyon rossz tisztán tartani...
Így hát maradtam egy stabil elhatározásnál ami úgy néz majd ki,hogy geotextíília közvetlenül a terület gyommentes takarására,rá valami finomabb kavicsréteg/homok,tetejére kő járólapok,és ezek kitöltésére valami finomabb homokféle...
Ezt találtam a legmasszívabbnak,és gépek nélkül is a legkivitelezhetőbbnek a magam számára...
Találtam nekem tetsző köveket is a NET-en,már csak itt,helyben kell körbenéznem milyenek vannak,mennyiért hozzák ki,stb...
A növényekről,egyebekről a képeket később hozom majd...
A képet a NET-en találtam,így forrást nem tudok most mondani...
Szeretnék én is így nevelni kis fákat saját kertünkben...

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...